Viltspår för hela slanten!

Idag var det så dags för Liah att gå sitt allra första viltspår i öppenklass och anlagsprov på Holly och min Princepojke.
Vi gick upp vid sjutiden för då ville inga hundar sova mera. Tror de vet att nått är på "G" innan man ens kommit ur sängen. Inte tu tal om när man börjar göra sig i ordning efter frukost. Alla hundarna sprang omkring på klorna. Jag fick släppa ut dem på baksidan för att kunna göra mig färdig. Liah ville dock inte gå ut, hon är livrädd att missa något om det år något på gång vill säga! Hon är den som märker tydligast att så är fallet. När jag drog på mig skogsbyxorna blev hon tokig, släppte mig inte med blicken en sekund. Jajja, jag lastade in i bilen, hundar och allt vad vi behövde ha med oss. Åkte så iväg mot Svenarum där vi stämt möteklockan nio med viltspårdomare Roger Johansson och Lotta Stork med sin Affe.
 
Så for vi då ut i skogen och först ut var Liah. Jag var inte nervös för jag trodde nog att hon skulle klara sig galant, vilket också var fallet! Min duktiga spårhund klarade sitt 1:a öppenklasspår. Grattis till min Liah Fia!

Domarkommentar: Mycket bra spårning, Underbar hund att dömma, Kanontempo. På tiden 25 minuter.

Sedan var det Lotta och Affes tur. Han spårade kanonbra och på en snabb tid. Han hade lite svårigheter på den mera öppna marken men detta berodde på vinden som blåste lite där! Affe löste detta fint.
Godkänd i anlagsklassen. Grattis till detta ekipage.

Domarkommentar: Mycket bra spårning, Mycket bra go i hunden, Kanontempo. På tiden 13 minuter.

Efter Affe kom turen till Prince, här var jag faktiskt lite nervös för hans senaste spår såg ut som om han var ute på söndagspromenad. Inget bra spår alls alltså! Men idag spårade han som en gud. Vet precis vem han ärvt detta anlag ifrån! Prince blev idag godkänd i anlagsklass! Grattis till Prince!
Domarkommentar: Mycket bra spårning, Mycket bra go i hunden, Kanonarbete. På tiden 13 minuter.
 
Så till sist min älskling Holly. Hon gjorde ganska bra ifrån sig på senaste träningsspåret så jag var bara lite orolig för hur hon skulle bete sig idag. Hon startade väldigt tveksamt och jag undrade om det inte var nått djur en bit bort. Hon kollade sig väldigt noga omkring innan hon sakta spårade vidare. Här steg nervositen en hel del kan jag säga! Hon går verkligen inte fort den donnan. Hon har också lite roligheter för sig i spåret, det är ju så mycket intressant i skogen tycker hon. Men vi kom till spårslutet i alla fall. Så även Holly Polly blev godkänd i anlagsklassen idag. Grattis Holly!

Domarkomentar: Mycket bra spårning, Lite tveksam start men sen gick det kanonbra. På tiden 24 minuter.

Sammanfattning av denna förmiddag blir, en mycket trevlig stund med våra goa hundar i skogen!
Stort tack till Domare Roger Johansson för att du ville dömma våra älsklingar!
 

Kommentarer
Postat av: M-L

Grattis till er alla!! Vad duktiga ni är :-)
Kram!

Svar: Tack M-L! Vad gullig du är!
Sjöbolyckan

2013-09-14 @ 21:27:53
URL: http://kennelnewborns.blogg.se
Postat av: Lotta Storck

Nu e vi taggade till mer träning!😊

Svar: Japp, verkligen!
Sjöbolyckan

2013-09-15 @ 08:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0