Ny pärla!

Hejsan alla hundvänner!

I går for jag i väg med uppfödarkollegan och vännen Lotta till Karlstad för att titta på alla valparna på kennel Strike. Vi åkte vid niotiden från Jönköping och kom fram lagom till lunch men vi var naturligtvis tvugna att titta och snusa på de små innan maten. Det blev en del fotograferande också som ni kommer att få ta del av nedan. Så intogs lunchen i form av en laxgratäng med sallad och bröd. Det var mycket gott och vi sänder ett stort tack till Gun för denna måltid. Efter maten blev det mera valpgosande och fotograferande på de små. Sedan var det dags för en pratstund med kaffe och goda kakor innan det var tid för hemfärd. Men jag var tvungen att hämta min nya lilla älskling för en stunds gosande till. Hon somnade så gott på mitt bröst min nya lilla pärla på Sjöbolyckans tråd. Jag längtar så tills du får komma hem till oss.
Tack för att vi fick komma och titta på alla dessa underbara små dandievalpar.
Tack även till Ove för att du hjälpte mig med tankningen så att vi slapp det på hemvägen.
Ni är också pärlor båda två, alltid hjälpsamma och ställer upp. Känns precis som ett par extra föräldrar!
Min lilla pärla! Gilda är hennes namn.

Pussgurkan!
Här sover hon i mitt knä!

Gosestund innan vi åker hem!


Alla syskonen tillsammans!

Jenufa med sina små i Rigolettokullen!
Nedan kommer valparna i Fideliokullen. De är två veckor äldre.
Så efter en lång dag med mycket bilåkande och valpgosande var jag hemma strax innan nio!
 
Det var allt för den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0