Ytterligare ett inlägg!

 
Hejsan alla hundvänner igen!
Ni börjar väl att tröttna på mina inlägg nu men det har hänt så mycket de senaste dagarna så jag bara måste skriva av mig. Det är ju så typiskt att att allt ska korva ihop sig samtidigt, precis som det gjorde den här helgen.
Planeringen var ju från början att vi skulle till My Dog i Göteborg och sedan inget mera. Men min Tilda ville annorlunda! Hon blev kanske avundsjuk på Chili när hon fick sina valpar, så hon satte igång att börja löpa innan jul. Blev till att snabbinkalla Sarina och Calle till Sverige, och hoppas på att det inte skulle bli några problem.
Hör och häpna mot alla odds och vad man mer brukar säga! Allt har löst sig till det bästa och Tilda är parad med Calle. Trots att Thomas blev lite nervös eftersom jag inte skulle vara hemma när de kom hit. Men vad har man inte goda vänner och uppfödarkollegor till om  inte en hjälpande hand i nöden. Stort tack till Maria Karlsson på MightyQuinn´s kennel för din insats i lördags kväll. Sedan blev det ytterligare en parning när jag kom hem på söndagens eftermiddag och en på måndag morgon innan Calle, Sarina och hennes kompis Milena vände åter mot Tyskland där Calle nu bor.
   

Milena Lustig, Calle och Sarina Sassi. Ett tack även till er tjejer som ställde upp och kom hit. Jag vet att Calle har det och får ett jättebra liv med dig, Sarina i Tyskland. Han är duktig den killen som anpassat sig så bra. Han kan både Svenska, Engelska, Tyska och några ord på ett språk till som jag inte kommer i håg vilket. Verkligen kul att träffa så fina tjejer, jag hoppas på fortsatt kontakt på FB och att ni hör av er om ni är i Sverige igen.

Jag själv, Calle och hans matte Sarina Sassi.
Kram på er all, nu blir det inget mera idag det lovar jag!

In English!
Hello all dog friends again!
You start well tire of my posts now but it has happened so much in the last few days so I just have to write me off. It's so typical that everything will come together at the same time, just as it did this weekend.
The planning was from the beginning that we were going to My Dog in Gothenburg and then nothing more. But my Tilda wanted different! She was perhaps jealous of Chili when she got her puppies, so she started here period before Christmas. Was that fast convene Sarina and Calle to Sweden, and hope that there would not be any problems.
Lo and behold, against all odds and what more they say! Everything has been resolved to the best and Tilda is paired with Calle. Although Thomas was a little nervous because I would not be home when they came here. But what has not been good friends and breeder to if not a helping hand in times of need. Many thanks to Maria Karlsson MightyQuinn's kennel for your effort on Saturday night. Then there was another pairing when I got home on Sunday afternoon and Monday morning before Calle, Sarina and her friend Melina went back to Germany, where Calle now live.
Milena Lustig, Calle and Sarina Sassi. A thank also to you girls lined up and came here. I know that Calle has it and gets a great life with you, Sarina in Germany. He's a good on that guy who adapted himselve so well. He can both Swedish, English, German and a few words in a language that Inot will remember what it was. Really great to meet such nice girls, I hope for continued contact on FB and to hear from you if you are in Sweden again.
Hugs to you all, now it is no more today, I promise!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0