Åh min Prince, min Prince!

Hejsan alla hundvänner!

Så har då Princen gjort debut på fera områden!
Han har åkt buss för första gången, till Göteborg dessutom, inte nästgårds precis. Och där debuterade han i utställningsringen och skötte sig perfekt. Han har även deltagit i Dandieklubbens rasmonter på My Dog. Där han promatade ordentligt för rasen tillsammans med Zigge och Ester. Han var även med i rasparaden. Finfint jobbat av mattes älskling.

Bussresan gick väldigt bra. Han satt i sin bur i sätet bredvid mig. Inte ett pip jag hörde på hela resan. Enastående att klara det så galant. Han tycke nog att det var lite onödigt långt för han var lite flämtig när vi kom fram. Där hämtades vi upp av Eva Andersson som tog oss till utställningen på My Dog.
 
Vi kom dit strax efter klockan elva, tog plats i montern och började att charma alla. Ester o, Zigge utökade montern till del av gången. där drogs alla in till oss med klappvänliga magar.

Ester i gången!

Prince, Bosse o, Lotta

Prince mattes älskling!

Zigge på bordet!
 
På torsdagen när inte vi var där så ställde peppartiken Sonja med matte Ragnhild upp några timmar som avlastning. Och på söndagen när Prince, jag och Ester med matte Lotta åkte hem kom peppartiken Fanny med sin matte Barbror för att hjälpa Zigge och Bosse att avsluta helgen. Gissa om vi gjort reklam för världens underbaraste hundras! Bra jobbat alla dandisar som var där med husse och mattar.
 
Så till själva utställningsdelen. Prince piffades till och intog ringside med ett lugn man inte tror att en 7 månaders valp kan besitta. Han är verkligen mattes älskling. Kritiken var bra men inte lysande så det blev en andra placering båda dagarna. Men vi kommer igen räkna med det. Jag tycker huvudsaken är att Prince och jag har roligt tillsammans och inte blir uttråkade.
 

Prince på lördagens utställning.Visst står han fint.

Rasparaden gick vi med  i på lördagen.  Prince hade då Ester med sig som stöd, så även detta gick lysande. Han gick där som en riktig ståtlig Prince med svansen glatt viftandes.

Måste även ge en eloge till den fantastiska markservicen med god mat, fika och fixat boende. Perfekt  att sova i ett fint litet krypin i Frölunda.
Stort tack till Bosse, Eva, Lotta och alla goa hundar för en fin helg.

Det mina hundvänner var allt från den helgen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0