Utställning i Växjö!

Hejsan alla hundvänner!
Idag tog jag med mig min kompis o, valpköpare Lina med mig på hundutställning. Hon har frågat några gånger tidigare om inte hon kunde få följa med och idag passade det ypperligt när vi skulle hem igen samma dag. Sagt och gjort, vi gav oss iväg tidigt så vi var framme i synnerligen god tid. Kanske lite typiskt mig men jag hatar att komma i sista minuten. Vi placerade oss vid ringside och väntade på Hollys tur. Med oss var även Liah som också skulle ställas. Så efter en stund var det dags för Holly att träda in i ringen, hon skötte sig verkligen fint och jag tror att hon gillar att visa upp sig! Mattes lilla älsklingsloppa!
Domare Andreas Schemel tyckte så här om Holly:
"Very femenine bitch of sufficient substance. Could cary more weight. In proportion large head. Good skull and stop. Good lenght of foreface. Big nose piece. Strong bite. Big teeth. Lovely large dark eyes. Really decent front.Strongely boned. Good length of back. Strong hindquarters. Coat with decent penselling. A touch loose in front. Good hind action. I would like a little more of her, but good breedtype."
 
Så var det Liahs tur och hon tycker nog egentligen inte att det är så kul med utställning men gör som matte vill bara för att matte vill det! Mattes älsklingsflicka! Så på det hela taget gjorde även Liah ett bra jobb i ringen och så här tyckte Andreas om henne:
"Nicely balanced medium size. Like her outline. Decent topline. Really lovely head, soft but terrierlike. Sufficient stop. A super front. Big feet. Lovely weasely shape. Strong well muscled hindquarters. Low set tail. Topcoat slightly on the soft side, but well presented. Decent move."
 

Resultatet blev för Liah Exellent med Ck, BIR, med Cert och CACIB och för Holly Exellent med Ck och 2:a bästa tik och Reserv Cert och Reserv CACIB.  Fint resultat för dagen tycker i alla fall jag.

Lite shopping han vi också med i väntan på gruppfinalen som Liah skulle vara med i.
Jag handlade ingenting men det gjorde Lina, det blev en ny fäll till hennes vovvar och något som kallas för licktreat, som används vid träning! Ska bli spännande att se hur det funkar.

I gruppfinalen blev vi bortsållade efter första varvet. Men det gör ingenting för vi fick visa rasen Dandie Dinmont i stora ringen i alla fall!
Nu är jag så hemma igen, har ätit lite och dragit trimmern genom makens hår så att han kan visa sig på jobbet igen i morgon. Nu är jag trött och ska bara gosa med mina små älsklingar.

Ha det gott!
Det var allt för den här gången!

Kommentarer
Postat av: M-L

GRATTIS!! Vad jätteroligt att det gick så bra för er idag :)
Kram!

2012-11-04 @ 23:11:39
URL: http://kennelnewborns.blogg.se
Postat av: Janette Andersson

Tack Marie-Louise!

2012-11-05 @ 12:07:17
URL: http://sjobolyckans.blogg.se/
Postat av: Jossan

Grattis!!
Va kul att få med sig så mycket fint hem!!
kram Jossan

2012-11-08 @ 14:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0