Våren är här! Stulen klöv!

Hejsan alla hundvänner!

Nu äntligen är våren här det är 1:a Maj och vädret är underbart!
Gick en promenad med Dandiegänget och tog dessa fina bilder.

Fåren i grannens hage!
Ungdjur på bete!

    

2:a Maj
Liah helt underbart spårtempo idag. Tog starten helt utan problem, Återgången helt super, 1: vinkeln bloduppehåll gick smidigt,2:a vinkeln lika så, sedan trodde jag att hon var helt fel ute men hon fick jobba på. Lita alltid på hunden! Jag visste själv knappt vart jag hade gått! Men hon vinklade nr:3 och kom alldeles rätt. Jag hade gått mellan bondens markeringar av en sten och Liah gick precis em...ellan rakt mot stengärdsgården där nästa vinkel fanns, gick galant. Spåret går ny med sidvind utmed åkerskanten. Liah kollar flera gånger om jag inte gått in i skogen, kommer tillbaka, spårar vidare och viker av in i skogen precis där jag gått in. Spårar fram i skogen där jag gått, när vi närmar oss slutet blir det lite konstigt i vinden, den liksom snurrar runt. Men Liah ringar och ringar och tar sig fram till slutet som är stulet!!! Någon har snott klöven men det blev förmodligen en mager måltid för den stackaren.

Det var allt för den här gången!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Haha, vad snopet att den hade blivit stulen! Men kul att höra att hon är så duktig :)



Fina bilder var det med!

2012-05-02 @ 20:30:42
URL: http://artbymrj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0