Holly på viltspår!

Hejsan alla hundvänner!

I går söndag var det näst sista gången på Liahs viltspårkurs. Men som ni nog förstår fick inte hon följa med, utan fick vara hemma hos lillprinsen! Jag hade blivit lovad att ta med mig Holly i stället. Så en av de andra kurs-deltagarna fick lägga ett enklare spår till henne. Eftersom hon ju var lite tveksam i spåret när jag lade det senaste åt henne så var jag väldigt skeptisk till hur detta skulle gå! Jag fick hjälpa henne en del i starten för det finns så mycket konstigheter att bli fundersam över tycker Holly. Snittslar som blåser i vinden, kvistar och torr gammal mossa som knarrar och knakar och så går det folk bakom och kollar på henne. Verkligen konstigt men så är det den där intressanta doften som man bara inte kan låta bli att doppa näsan i. Jag fick lotsa henne framåt, gick nästan lite före henne bitvis.

Här går det undan vill jag lova!  Mycket kul!  Här har det lossnat ordentligt!

Efter ett tag så lossnade det hela och Holly spårade på, glömde bort de som gick bakom, nådde slutet och tog klöven i munnen vilket jag inte trodde hon skulle göra. Jag hade därför bett spårläggaren att preparera med en halv bulle bara i fall om att. Och jag hade den andra halvan i fickan som extra belöning om nått annat djur varit framme och snott bullen. Detta behövdes som sagt var inte, utan jag hade fullt schå att ta ifrån henne klöven. Tror nog att detta blir bra för framtiden. Måste ut och lägga lite spår till henne nu. Passa på medans Liah har lillprinsen att ta hand om. Sedan blir det fullt upp att lägga till båda mina spårhundar.

Tar klöven utan problem!

Dragkamp om klöven, Holly vill inte släppa taget. Verkligen kul.

I början av augusti blir det sista gångan på kursen. Då står det mörkerspårning på programmet vilket ska bli riktigt spännande. Sedan kör vi ett anlagstest på Liah imitten slutet av den månaden. Det måste gå 75 dagar efter valpningen. Rapport kommer när det är gjort.

Det var allt för den här gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0