Oj vad tiden går!

Hejsan alla hundvänner!

Nu har det gått 5 veckor sedan Prince föddes! Fattar inte vart tiden tar vägen.

Prince o, mamma Liah. Prince o, mamma Liah

Han är nu väldigt livlig den lilla krabaten. Holly och Chili är bra extramammor eller kanske man ska kalla dem lektanter. De busar och håller koll på honom så att mamma Liah får vila sig mellan tuttningarna. Prince äter nämligen lite dåligt med riktig mat så det blir till att tutta så han blir mätt och nöjd.

Lekstund med Chili o, Holly

Han sover bra på nätterna, själv i sin hage i köket. Jag hör honom när han vaknar till och börjar pipa av leda och ensamhet. Då vill han ut och busa. Inte äta som man skulle kunna tro, utan busa på riktigt. Han springer efter mig och biter i morgonrocken när jag gör i ordning maten till de andra hundarna. Han är en riktig liten pajas.

Han har även fått lite leksaker som han verkligen gillar. En liten boll, en stoppad strumpa med knut på (god att tugga på) och en liten gnu. Dessa springer han efter när man kastar iväg dem på golvet. Sedan kommer han halvvägs tillbaka. Han vill nämligen gärna behålla dem för sig själv.

Leker med sin boll.  Äta lite mat emmellan lekpassen måste man ju!

Idag har jag trimmat Chili! Hon blev riktigt snygg tycker jag. Jag har dock inte hunnit med att ta någon bild då jag haft fullt upp med att bada och kamma Liah, kamma ur en massa skräp på Holly och Bullen efter våran promenad idag som gick över en mosse, förbi en massa diken och diverse pölar som alla skulle föräras med en/flera badande hund/ar!
Jag har även plockat en hel massa äckliga krypande fästingar! Varför finns dessa varelser på denna jord???

Det var allt för den här gången!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Han är ju urgullig, lilla Prince ♥ Ser riktigt busig ut.

2012-07-10 @ 14:00:26
URL: http://artbymrj.blogg.se/
Postat av: M-L

Han är verkligen fin lille Prince!

Det kan man verkligen undra, vad gör fästingen för nytta?

Kram!

2012-07-14 @ 11:42:29
URL: http://www.newborns.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0