Smått i huset! // Snöpromenad!

Hejsan alla hundvänner!

Nu har vi fått fem småkryp på Sjöbolyckans kennel. Födelsedatum 2012-12-15
Det blev tre tikar och två hanar, alla trefärgade. Mor och barn mår bara fint.
Chili är en duktig mamma och tar väl hand om de små redan.
Hon vill inte gå ut i onödan utan jag får bära ut henne när jag tycker att det är dags!

Här kommer en bild på de små tagen i morse när Chili var ute o, kissade o, jag gjort rent i valplådan.


Här är en på mor & barn, nummer fem ligger underst i högen.

Det var allt om valparna för den här gången!

Vi har varit på en riktig träningspromenadsrunda i dag!!!
Det var jobbigt för Dandiegänget som fick stora snöbollar i hela pälsen vilket gjorde det jobbigt att gå.
Tänk dig själv att gå med viktmanchetter på benen ända upp i skrevet. Jobbigt värre skulle jag tro.
Skulle nog tagit på overallerna men glömde detta i brådrasket. Alla doggarna var supersugna på att få komma ut och röra på sig en stund!

Här kommer en liten film på dem när de kämpar på.
 
Här kommer ett foto på alla fem när vi kom hem! 
Det blev duschning av fyra Dandisar innan de fick komma in. Tog en i taget, duschade, torkade och placerade i var sin bur för torkning! Nu ska de få komma in och få var sitt tuggben, det tycker jag att de har förtjänat!

Det var allt för den här gången!
Killevippen!!!

Kommentarer
Postat av: M-L

GRATTIS till så fina valpar!! Vad roligt att allt gick så bra -:)
Jobbigt när det är så milt och snö för Dandies!
Kram!

Svar: Ja det är skönt när det är över och mamma och valpar mår bra! Ja det är jobbigt för dandisarna med kramsnö.
Sjöbolyckan

2012-12-15 @ 16:17:39
URL: http://kennelnewborns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0