Hunden i City!

Hejsan alla hundvänner!

I lördags den 14 var vi inne i Jönköping jag Bullen o, Holly. Vi var på hunden i city ett trevligt arrangemang som ordnas av köpmannaföreningen. Alla raser och blandisar var välkomna för en fullspäckad dag. Där fanns allt möjligt att titta på. Uppvisningar av olika slag samt prova på grejjer. Diverse affärer var representerade och ett hunddagis och en veterinärklinik var där och talade om vad de pysslar med. Man kunde även kolla sin hunds tandstatus och få lite råd.

 Bild: Marie-Louise Nilsson

Där var även en rasparad om än lite oorganiserad i mitt tycke. Och som avslutning skulle diverse hundar utses till Största/ minsta, busigaste öronen/ yvigaste svansen, och vi fick gå in på Ståtligaste hunden men det blev doch inte vi som segrade i den klassen. Jag tyckte det var kul ändå att visa upp mina fina hundar. Kanske jag missat någon kategori men det får ni ha överseende med.

 Bild: Marie-Louise Nilsson
Stiligaste hunden! Bild: Marie-Louise Nilsson

Det var sex stycken Dandisar som lobbade väl för rasens fina egenskaper. Mina bägge Bullen & Holly, Erenes lilla Maja som blev så trött och lade sig att sova. Britt-Maries kille (vet ej vad han heter) var med, Marie-Louises Frans och så Lenas kille Molgan. Ganska bra uppslutning tycker jag. Detta måste vi göra om nån gång.

Det var allt för den här gången!

Kommentarer
Postat av: Inger Nordengrahn

Fina kort men som fick mig att undra: Har ni bara senapshundar där nere?

2012-04-20 @ 09:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0