Välkommen till Mumindalen!

Hejsan alla hundvänner!


Tilda tar igen sig en stund i förarbetet till valpningen.

Nu så var det då dags för Sjöbolyckans kennel att valpa för 10:de gången.
Detta är Tildas 3:dje valpkull. Hon var lika duktig som föregående gånger  men det var lite som förbryllade mig som uppfödare. Det tog sådan tid i förberedelsestadiet. Tempen låg lågt, väldigt länge och steg inte mycket innan första valpen kom, vilket jag inte varit med om tidigare! Jag var på väg att ringa djursjukhuset för att fråga men de hade ju naturligtvis inte nån som svarade klockan 8 på kvällen. Endast hänvisning till ett akutnummer och detta var ju inte nått akut bedömde jag. Tilda var lugn och fin men alla vet ju hur det kan bli. Och det sker naturligtvis oftast på natten. Allt gick lyckligtvis bra denna gång, Alltså en erfarenhet rikare!

Klockan 22.05 kom den första lilla mumindalsinnevånaren. Temat är som ni nog nu har gissat Mumintrollen.
Nummer två kom en timme senare och dessa båda är tikar. En trefärgad och en vit/tan. Trean och fyran blev killar och kom vid 00.40 och 01.45. Dessa gossar har inga stora fläckar och är lite svårbedömda i färgen än så länge. Jag ska konsultera en annan uppfödare men jag tror att de är trefärgade båda två. Blev lite krisigt med den ena hanen där Tilda bitit av navelsträngen för nära magen. Oj vad det kan blöda från en så liten valp.

1:a valpen 4:de valpen 
Här är några bilder från själva valpningen.

Sedan hände det inte så mycket på en stund så jag tänkte att nu är det nog klart. Tar ut Tilda för att kissa, känner igenom magen för säkerhets skull, ja... det är nog klart, tror jag! Gör mig beredd att knoppa in för natten. Somnar nog genast efter denna spännande tilldragelse. Vaknar igen efter en stund av att Tilda slafsar och slickar och jag undrar naturligtvis vad sjutton hon håller på med. Tänder lyset och vad får jag se om inte ytterligare ett litet troll. Detta var en söt liten vit/tan färgad tik och klockan var 03.36. Nu var det slut, det syntes tydligt på Tilda för hon kopplade av på ett annat vis. Lade sig till rätta och somnade. Så gjorde även jag! Kan nu bara säga bra jobbat Tilda!

1:a dagen!

Välkommen till världen mysigaste Muminkullen!

Det var allt för denna gång!


Kommentarer
Postat av: Inger Nordengrahn

Jättefina valpar. Hur mycket väger valparna? Ser väldigt jämna ut med mina ögon som aldrig sett nyfödda Jack Russelvalpar. Ha det så bra allihopa.

Kram

Inger

2011-05-18 @ 17:24:10
Postat av: Lina

Men så kul!! Grattis till dom fina små. Dom ser ju jätte välskapta ut. Då får vi komma och besöka dom små sen när dom växt till sig.



Ser fram emot fler bilder på dom små.

Kram

2011-05-18 @ 19:12:04
URL: http://algotochsigge.blogspot.com
Postat av: Jossan

Åh så söta!

Grattis till dig och Tilda!!:)

Ska bli kul att höra namnen.

kram

2011-05-18 @ 19:35:53
Postat av: Maria o Mighty m co

Vilka godingar!! Ser jättefina ut. Hoppas jag får komma o snosa på dem!

2011-05-18 @ 20:46:32
Postat av: Marica

Bra jobbat Tilda!!!!!!!!!!! Gratis!!!

2011-05-18 @ 20:58:13
Postat av: M-L

Grattis!!! Så fina små troll!!

Kram!

2011-05-18 @ 22:12:06
URL: http://www.kennelnewborns.com
Postat av: Annicka

Stort Grattis till Sjöbolyckan ! Det var ena rackarns söta små trollungar Tilda fått , Kram !

2011-05-19 @ 01:14:06
Postat av: Angelika

Grattis till de nya sjöbolyckarna:) Kram angelika

2011-05-19 @ 22:15:34
URL: http://www.fridsborgs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0