Utställning igen!

Hallå där alla hundvänner!

Idag var det ytterligare en bra dag i utställningsringen för oss på Sjöbolyckans kennel!
Vi åkte iväg vid 8-tiden, då var det soligt och molnfritt men kallt i vinden. Bilen styrdes mot Smålandsstenar och deras årliga 1:a Maj utställning som blivit något av en tradition för oss. Vi kom dit i god tid, placerade oss vid ringside med våra grejer. Packade upp burar , stol och parasoll. Rastade av hundarna för att sedan sätta oss ner och vänta på vår tur som var nummer 4 o, 5 i ring 5. Inte helt bra med hundarna efter varandra i tur ordning vilket mycket riktigt visade sig så småningom när det var Chilis tur. Som tur var hade jag Liah först i alla fall. Hon ska ju borstas och piffas till lite innan hon kan ställas. Men Chili gillade inte att komma ut ur canvasburen och direkt in i ringen. Men resultaten blev ju trots allt bra i alla fall.

BIR med Hp på båda och så blev det problem! Hur löser man att gå med två hundar i samma gruppfinal?
Satt där och funderade på detta när en Attilaklubbmedlem dök upp. Slängde ur mig frågan om inte hon skulle kunna tänka sig att ta en av mina hundar i ringen. Jo kan jag väl svarade hon då! En ängel som sänd från himmelen. Stort tack till Marie Johansson för hjälpen. Det hade blivit tufft att klara av dettta utan din hjälp.
Resultatet i gruppfinalen blev BIG 2:a med Liah och BIG 4:a med Chili. En borderterrier blev BIG 1:a och en Staffordshire Bullterrier blev BIG 3:a. Domare var Cecilia Brohlin.

Därefter dags för lite fika och köttbullar, gissa vem som fick vad!?
Sedan var vi och kollade lite på lydnadstävlingen innan vi åkte hem. Där träffade Chili på sin favorit kompis Mighty. De busade en stund. Sedan stal Chili en köttbulle ur en ryggsäck som ramlat om kull.
Så var det dags för hemfärd. Nu hade det börjat att mulna på lite och blåsten blivit kyligare. Regnet mötte vi på hemvägen.

Det var allt för denna gången!

Kort rapport om Tilda.
Hon har ökat hela 8 hekto den senaste veckan.
Väger nu 9,9 kilo.
Magen är rund och go!
Ingen midja går att skönja alls längre!
Hur många valpar tror ni att det blir?
Kommentera gärna med en gissning.

Kommentarer
Postat av: M-L

Grattis igen till så bra resultat!! Vad bra att du fick hjälp i finalen!

Jag tror att det blir 5 valpar. Lycka till!!

Kram!

2011-05-01 @ 17:24:08
URL: http://kennelnewborns.blogg.se/?tmp=131845
Postat av: Jossan

Jag gissar på att goa Tilda får 6 valpar.

kram Jossan

2011-05-01 @ 17:38:29
Postat av: Lina

Så himla kul att det går så bra för er. Men har man så snygga hundar är det väl inte konstigt. Busig Chili är som snor köttbullar ut väskor, henne får du se upp med. hehe



Jätte fin kritik också fick dom båda såg jag i det nyare blogginlägget.



Jag tror ju fortfarande på 4 valpar, men det blir säkert flera. Men jag får väl stå fast vid det jag sagt från början.



Kram från oss!

2011-05-02 @ 13:05:52
URL: http://algotochsigge.blogspot.com
Postat av: Stina

Grattis till fina resultat. Jag gissar på 5 valpar. Vi ses i Lidköping.

2011-05-03 @ 23:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0