Nytt på hemmafronten!

Hallå alla hundvänner!

Nu har det hänt och händer det en hel del på hemmafronten.

Lilla My hon flyttade ju till Motala,och första tiden där har gått kalasbra. Hon trivs i hop med Lucas och Hugo som hon får följa med nästan överallt. Hon har till och med plockat jordgubbar det lilla livet. Så här trött blir man då men jag tror att hon är full av jordgubbar och ligger och smälter dessa nu!



Snusmumriken fastnade Gisela Aronsson till slut för när hon och syster Lotta var här. Han följde med dem hem till Sunhultsbrunn som ligger en bit från Tranås. Där fick han en kompis i Jack Russelln Stich. Motagandet där gick jättebra. Se på nästa bild hur trött man blir av allt bus med nya kompisen.




Samma dag som Snusen flyttade så ringde det en kille från Malmö som visserligen ringt tidigare men då inte bestämt sig säkert för nått men var lite sugen på Mumin. Han ville nu komma och titta på detta lilla trollet. Vilken det var så nära att Snusens matte valde men kom efter övervägande på att hon gillade mer de som är sträva och lite lurviga. Så vilken tur han hade Per som nya hussen till Mumin heter. Jaa, han fick alltså flytta till Malmö i onsdags. Nya Kungen av Kungsan. (Bor på Kungsgatan.)

Mumin i sin nya boning.

Så nu är det bara två små troll kvar. Tikarna Too-Ticki och Mymlan.
De får väl  busa ett tag med Holly när hon väl kommer hem!

Fick ett possitivt besked idag angående framtiden på Sjöbolyckan´s kennel men mer om detta så småningom. Än så länge får ni faktiskt vara lite nyfikna!
Ytterligare ett bra besked ramlade in på eftermiddagen idag. Jag fick min hett efterlängtade natt-tjänst. Jag har ju nu gått på natten i över 3½ år. Det funkar så bra att kombinera nattarbete med hunduppfödning. Vilket flyt jag har, kan bara ta och gratulera mig själv!

Allt för denna gången, nu är det semester!
Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Lina

Men så roligt att valparna hittat så bra hem! Dom förtjänar bara det bästa dom små liven.



Och stort grattis till natt-tjänsten! Den var du värd.



Sen blir man ju nyfiken på dina planer som du smider, men jag kanske tror mig veta vad det kan vara. Men man kan aldrig vara säker :-)



Ha det så gott nu och njut av din efterlängtade semester och hämtningen av Holly!



Kram från Lina, Sigge & Algot

2011-07-15 @ 23:02:36
URL: http://algotochsigge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0