Dräktighetsrapport

Hejsan alla hundvänner!
Nu har jag lite tid över för att komma med en efterlängtad rapport om Smulan. Hon har nu gått ca  5½  vecka, och har börjat att äta ordentligt igen. Phu... äntligen! Vi har haft en riktig kamp hon och jag. Smulan tycker nämligen inte att man behöver äta alls mellan tredje och femte veckan men matte är av annan åsikt. Försöker med allt möjligt, som kokt kycklingfile´, köttbullar, skinka, makrill på burk och fiskbullar. Det kan gå ganska bra en eller två måltider men sedan rynkas det på nosen igen. Fiskbullar är det som passat fröken bäst och vid flest måltider. Många skulle nog säga att jag skämmer bort henne, men jag gör vad som helst för att få min hund att äta åtminstone lite om hon är parad. Hon kan ju vara och är förmodligen dräktig och behöver ju lite näring i alla fall. Så resonerar jag i alla fall. Sedan är det ju ett gott tecken på dräktighet, att hon inte äter. Hundar mår lite eller kanske som Smulan förmodligen gör, MYCKET ILLA vid denna tidpunkt i dräktigheten. Det var lika dant de andra två gångerna, fast inte lika uttalat och det höll inte på lika länge. Denna gång var det nästan bäddat för lite panik. Nu får tiden utvisa hur många det blir och vilket datum  dom kommer.

Ha det gott där ute i vårens tid!

Kommentarer
Postat av: Jenny Kjellman

Hej. Tack för gästboksinlägget..

Ha det bra!

MVH Jenny.

2009-05-09 @ 22:49:50
URL: http://www.dreampearl.se
Postat av: Madelen (Frasse)

Naaw, stackars Smulan :(. Hoppas de går över snart :)



Matvägrande hundar är inget roligt :(

2009-05-11 @ 08:35:26
Postat av: Angelika

Skönt att höra att hon börjat äta igen. Man kan tro att Dandy äter för henne istället han är matglad mer än vanligt. En stor kram vi väntar med spänning på fler rapporter. Kram Angelika o Dandy

2009-05-14 @ 20:08:03
URL: http://fridsborgsjackrussells.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0