Trimning är en svår konst!

Hej alla ni där ute som gillar hundar!

Här kommer det en liten Nicko rapport.
Ni får nu titta på min första alldeles egenhändigt trimmade Dandie.
Jag har gjort lite missar, bland annat kom jag för högt upp på ett öra och fick då göra
lika dant på andra sidan. Det växer ju trots allt ut igen.
Sedan blev det lite för högt upp i nacken, annars tycker jag att det blev ganska bra.
Han duger nog till en inofficiell utställning 1 maj i alla fall.
Sedan Blir det Hässleholm den 17 och då har det nog vuxit ut lite igen.
Kolla in bilderna, visst blev han väl ganska fin i alla fall.
Måste också få berätta att Nicko är kär i våran Smulan, så nu kunde det blivit blandisar.
Jag har fått dela på dom i över en vecka nu, jobbigt!
Han blir nog bra till avel så småningom, ingen dålig könsdrift där inte.


Obs! Det är bara huvudet förutom luggen som är  klart på denna bilden.
Kroppen är bara påbörjad
Nicko var i behov av en paus från trimningen.


               
Obs! luggen ej klar!             Här är han färdig och väntar på kvällsmaten som husse håller.

Utställningsrapport följer.
Ha det gott alla hundvänner.


Kommentarer
Postat av: Angelika

Det var väldans vad du var aktiv på trimfronten.

Jag får se kanske ska jag också ta en vända med mina vi får se. Ha en trevlig söndag Angelika o hundarna

PS jag tycker han ser söt ut.

2009-04-05 @ 08:27:58
URL: http://fridsborgskennel.bloggspace.se/
Postat av: Janette

Ja, ju mer jag tittar på honom så tycker jag att det blev riktigt bra faktiskt.! :o)

2009-04-05 @ 08:47:18
Postat av: Annicka Karlsson

Vad fin han blev ! Min trimmare har hållit på i 30 år, men jag tycker Nicko tom är bättre trimmad än mina brukar bli . Det med för mycket på öronen känner jag igen , men det växer ju ut ganska fort . Lycka till på utställningen ! Vi ska ju iväg till Stockholm på påskafton med Manne, och det var 11 anmälda dit så det ska bli jättekul . Kram Annicka och Nickobrorsorna .

2009-04-07 @ 14:24:49
Postat av: Janette

Hejsan Annicka!

Tack för den fina kritiken av min trimning, den värmde!

Ha det bra i Stockholm och lycka till!

Kram

2009-04-08 @ 14:10:25
Postat av: M-L!

Hej! Ja Nicko ser verkligen fin ut!!! Det går säkert bra i ringarna!! Kram!

2009-04-08 @ 22:24:57
URL: http://newborns.zoomin.se
Postat av: Angelika

Hejsan! Fullt ös ingen mera "riktigt" parning då bara test piloter eller?? Visst är de små söta nu inget vettigt blir gjort inte trimmning heller. Dandy börjar se vild vuxen ut. HIHIH

Jodå namnen är färdiga nu jag kommer att skriva ut dem ska bara ha en till att välja tik först

Ha det gott Kram Angelika Inga tecken på den förhoppningsvis dräktiga???

2009-04-08 @ 22:34:16
URL: http://fridsborgskennel.bloggspace.se/
Postat av: Janette

Japp! Det ör bara övningskörning på alla håll. Dom är ju inte vetiga till att hålla på.

2009-04-09 @ 00:34:48
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-09 @ 00:38:16
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0