Valpbombning på Sjöbolyckan´s!!!

Hejsan alla mina hundvänner!
Så var det dags för Liah att få sina små.
Det började på dygn 60, eftermiddag/kväll igår och första valpen är född 2 min i tolv och sista 02.28. Så hela kullen levererades på 2 ½ timme av supermamman Liah, min älsklingsflicka!
Hon skötte allt så galant att jag nästan inte behövde assistera någonting alls!
Valp nummer 5 var det dock lite kritiskt för. Navelsträngen blev avbiten/avdragen lite för nära magen. Men en klämma på den och lite tillsyn från mig innan hon fick komma tillbaka i valplådan löste den krisen! Tror knappast ens att Liah han med att sakna henne, hon hade ju fyra andra att ta hand om. Sedan kom nästa redan efter ca, 30 minuter, en pepparfärgad hane. Resten är senap hela bunten. Längsta tiden förlöpte mellan 6:an o, 7:an, som kom efter 53 minuter. Mamma och alla små mår just nu finfint!
 

Ettan, 23.58 Tik 212 gram. Röd

Tvåan, 00.17 Hane 225 gram. Blå

Ettan o, tvåan

Trean, 00.28 Tik 253 gram. Rosa

Fyran, 00.33 Tik 231 gram. Ljusgul

Gul, rosa och blå

Femman, 01.04 Tik 210 gram. Röd/grå

Röd, Gul o, blå

Sexan, 01.35 Hane 228 gram.

Sjuan till sist, 02.28 Tik 238 gram. Grön

Mamma Liah har fullt upp med alla små!

Hallå där, vad gör du där bakom. Inte krypa in igen tack!

Nu börjar mor och barn komma till ro!
Klockan halv fyra kunde jag släcka lyset och ligga och lyssna på småpipandet och diandet från valplådan.
Det finns inget mysigare i hela världen, tro mig!

Det var allt för denna gången!

Kommentarer
Postat av: Maria Andersson

Grattis till Alla valpar!!!
Duktiga Liah!!

Svar: Tack du Maria! Ja visst är hon duktig min lilla Liah-fia!
Sjöbolyckan

2013-06-06 @ 14:32:02
Postat av: Inger Nordengrahn

Ja nu har du arbete att kolla att alla valparna mår bra, äter som de ska osv. Blev nyfiken på vad det är för något du "märker" dom med.På "min tid" märkte vi valparna med nagellack. Ska bli roligt att se bilder på dem framöver.
Kan berätta att Peggys nästa kull blev 6 valpar.

Svar: Japp, det blir lite pyssel. Det jag märkt dem med är vanligt stickgarn. Har köpt märkhalsband i olika färger men de var alldeles för stora för en dandievalp!
Sjöbolyckan

2013-06-06 @ 15:26:15
Postat av: M-L

Grattis Grattis igen till alla fina <3
Kram!

Svar: Tackar Tackar!
Sjöbolyckan

2013-06-07 @ 00:45:34
URL: http://kennelnewborns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0