Trimning av Bullen!

Hejsan alla hundvänner!

Idag styrdes kosan mot Huskvarna för avtalat möte med Marie-Louise på kennel New Born.
Hon hade lovat mig att hjälpa mig med Bullens päls.
Först fick hennes hundar Frans, Frida och Felicia bekanta sig med honom. Det gick riktigt bra, inget morrande ens! Sedan tog vi tvåbeningar lite fika innan M-L tog itu med pälsen. Vi passade på att prata lite hund, givetvis! Vem kunde tro nått annat. Marie-Louise sa att hon tyckte om Bullen och att han är fin och verkar vara en lite känslig hund och jag kan bara hålla med. Han är lugn och fin, verkar följa med i allt man gör.

Så över till det vi kommit dit för. Eftersom Bullen inte är van vid trimning så tog hon det väldigt försiktigt för att inte skrämma honom. Jag är verkligen tacksam för detta. Jag har ju rett ut pälsen från tovor, klippt lite på benen och trimmat fram Bullens öron tidigare så detta slapp vi idag!
Men jag vill lova att hon fick slita i alla fall. Pälsen satt som berget på vissa ställen. Bullen är klippt med sax tidigare så när M-L tog fram den så blev han lite orolig men hon lugnade honom med detsamma och sa att hon inte skulle klippa honom i skinnet. Det blev en riktigt stor hårboll efter killen när vi var färdiga och jag fick med mig en fin men något kal hund hem.

Nytrimmad och fin!  Marie-Louise Nilsson har gjort en stor insats på denna med sax misshandlade päls.
Visst blev han fin.

         På väg hem efter trimningen.              Efter trimningen på hemväg.
Här är två bilder tagna på Bullen när vi är på väg hem efter trimningen.

Alla bilder är tagna av Marie-Louise eftersom jag glömde kameran hemma.


Återkommer med bilder när det vuxit ut lite, då kommer han att bli super!

Det var allt för den här gången!

Kommentarer
Postat av: M-L

En så trevlig och go kille han är!! Ja visst var det lite jobb att få bort all ull men der var det värt! Han blir ju fin i pälsen när den fått växa ett tag!

Kram!

2012-01-19 @ 00:04:47
URL: http://www.kennelnewborns.com
Postat av: inger nordengrahn

Jag vet av egen erfarenhet att det är jättejobbigt att trimma en klippt hund. Dessutom måste man ta det försiktigt för det är jobbigt för hunden också. Det ska bli roligt att se Bullen i full päls.

2012-01-20 @ 10:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0