Nya Killen!

Hejsan alla hundvänner!
Nu duggar inläggen tätt men jag har ju lite att berätta.

Nu har vi hämtat hem den nya DandieKillen.
Han heter Bull men här blir det Bullen eftersom jag inte gillar enstaviga hundnamn, de låter så hårda.
Lia och Holly fick följa med på resan så att han slapp att åka ensam bak i bilen.
Resan hem gick utan ett knyst, han var jätteduktig killen.

Mitt res-sällskap var goda vännen och uppfödarkollegan Maria Karlsson från Skillingaryd. Tack för att du följde med mig, tänk vad råkigt jag fått om jag varit tvungen att åka själv.

Väl hemma!
Mötet med Calle på våran kvällspromenad var lite spänt. Jag gick med bara Bullen och Calle för att de skulle få vänja sig lite vid varandra. Calle sprang lös lite fram och tillbaka. Kollade in den nya och morrade lite, men inte farligt alls bara för att tala om vem som är herre på täppan!.

Så fick han träffa Chili och Tilda vilket inte heller var några problem. Valpen Hummer var dock lite läskig men idag har Bullen lekt med lillkillen, så inga problem med valpisar heller! Bra för framtiden.
Jag har kollat igenom Bullen en del på trimbordet. Han är snäll och låter sig hanteras men gillar inte tovutredning då naggar han på mig lite. Förståeligt för det gör ju ont. Tyvärr så är han klippt i pälsen, så det blir lite att jobba på, med trimning och en del som ska växa ut. Men det löser sig nog så småningom.

Han har dock ätit lite dåligt, tycker jag, nästan ingenting alls faktiskt! Men det är väl inte så konstigt med alla nya intryck som han ska bearbeta! Tips tas tacksamt emot!



Promenad i dag med alla hundarna gick superbra. Bilderna är tagna då. Tyvärr blev det inte så många för batteriet i kameran tog slut, typiskt va!
Kunde fått en superbild med alla på samma annars!

Men här kommer några!

Glad kille!  Chili, Liah och Bullen nosar på samma ställe!  Chili och Bullen!

Det var allt för den här gången!

Kommentarer
Postat av: Lina

Så spännande med en nykomling i familjen Andersson! Han är jätte fin, hoppas allt går bra med honom i framtiden, blir spännande att följa honom =)



Kram från oss!

2012-01-08 @ 17:12:17
URL: http://linaalgotsigge.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vad fin "Ystadkillen" är! Skönt att resan gick bra. Underlättar ju åxå med trevligt Karlssonsällskap;))

Hälsningar

Anneli i Lund

2012-01-08 @ 23:12:45
Postat av: M-L

Grattis till nya Dandiekillen!! Vad roligt!! Lycka till nu med honom!!

Kram!

2012-01-09 @ 14:22:04
URL: http://www.kennelnewborns.com
Postat av: Jossan

Grattis till nya killen! Hoppas allt går bra med honom och att han trivs bra i gänget:)

kram

2012-01-18 @ 17:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0