Utställning!

Hejsan alla hundvänner!

Idag var det dags för årets 1:a utställning. Anmälde två jyckar till Forserums inofficiella.
Lite kul med de här utställningarna på Brukshunsklubbarna tycker jag.
Tog med mig min kompis i Nässjö, som hjälpreda och moraliskt stöd eftersom jag alltid blir lite nervös när jag ska ställa. Vilket faktiskt inte är av behov. Det vet jag men det hjälper inte.
Sagt och gjort, Lia, Chili och jag for iväg på morgonkvisten. Hämtade upp Eva som vanligt var jag en kvart för tidigt.
Med strålande sol och ett glatt humör for vi så vidare. Kom fram i god tid för att sätta upp tältet i blåsten, men det gick så småningom bra.
Så var det dags för Liah att träda in i ringen. Allt gick ganska bra tycker jag, förutom att det är lite svårt att få henne att "bara" trava. Hon tycker nämligen själv att man ska visa alla gångarter. Vi gick ur ringen med 1:a Hp, BIR.
Kritik som följer: Mkt trevlig tik, utm huvud o, uttryck, vackra ögon, ngt blekt pigment, utm bett, rastypisk överlinje, bra ben o, tassar, bra päls, rör sig stundvis väl.

På utställning i Forserum.  1:a, Hp, BIR, BIG 2:a   På utställning i Forserum.  1:a, Hp, BIR, BIG 2:a   På utställning i Forserum.  1:a, Hp, BIR, BIG 2:a

Så var det Chilis tur. Lite orolig var jag för att hon hela tiden skulle sätta sig ner när jag berömde henne, men det gick faktiskt väldigt bra. Hon gick runt i ringen som om hon aldrig gjort något annat, därav resultatet. 1: Hp, BIR även här.
Och så den finfina kritiken förståss: En trevlig tik, feminint huvud o, uttryck, bra ögon, korrekt bett, goda proportioner o, vinklar, rör sig käckt o, trevligt.

1:a HP, BIR, BIG 3:a på utställning i Forserum!    Chili 1:a HP, BIR, BIG 3:a på utställning i Forserum!    Chili 1:a HP, BIR, BIG 3:a på utställning i Forserum!

Så till gruppfinalen, hm... man kan ju inte visa två hundar i samma grupp, själv, hur löser vi detta. Jo, naturligtvis min hjälpreda får träda in. Tack Eva för att du alltid ställer upp.
Resultatet här blev Liah BIG 2:a och Chili BIG 3:a.

Sedan fikade vi lite och kollade på hundar både utanför och i ringarna.

Det var allt för denna gången, i morgon blir det Smålansstenar.

Kommentarer
Postat av: Inger Nordengrahn

Ja det här ser väldigt fint ut. Bra steg på handlern också! Grattis!

2011-04-30 @ 16:32:41
Postat av: Eva

Det var så lite så :) med så bra ringtränade jyckar lyckas till och med jag :)

2011-04-30 @ 18:01:45
Postat av: Lina

Så kul att det gick så bra! Grattis ännu en gång.



Sen får jag önska er lycka till imorgon.

Kram från oss

2011-04-30 @ 20:14:37
URL: http://algotochsigge.blogspot.com
Postat av: M-L

Grattis!! Ååå vad roligt att det gick så bra och fina kritiker också!!

Kram!

2011-05-01 @ 14:33:32
URL: http://kennelnewborns.blogg.se/?tmp=131845

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0