Att leva på hoppet!

Hej alla hundvänner!

Att leva på hoppet, hoppet om att ens tik snart bara måste börja löpa, är inte lätt när man inget hellre önskar.
Längtan efter en valpkull är stor , det var ju så länge sedan nu.
Men så har då äntligen Smulan börjat , och det är dags för parning. Jag har hittat en söt liten trefärgad hane vid namn Fridsborgs Midnight Dandy. Han är otroligt trevlig i sitt temperament och passar nog bra ihop med Smulans något egna dito. Missförstå mig rätt nu, hon är väldigt trevlig på sitt eget sätt, med betoning på "sitt eget sätt". Jag har varit och tittat på honom och bestämt dag för 1:a parningen. Lördagen den 28/3 gick den av stapeln. Dandy visste precis vad han skulle göra, trots att han var nybörjare. Smulan accepterade honom direkt, hon tyckte nog att han var stilig. Han flörtade en liten stund, sedan var det pang på! 2:a parningen gick något lugnare till. Lite mera flört och lite mindre pang på. Smulan blev lire sur, hon ville att han skulle snabba på lite. Men när hon morrade lite åt Dandy så blev han lite försiktig, och det kan man ju förstå. Vem vill ha med en tjurig kärring att göra. Nu är det ju bara så att Smulan låter mer än hon menar, och det förstod han efter en stund.3:dje parningen gjorde vi bara för att Smulan fortfarande ställde upp sig så fint  för Tilda. De genomförde en riktig parning, förutom att Smulan hade byxor på sig och att Tilda ju är en tik. Men bildbevis finns.
Detta blir Dandy´s 1:a kull valpar, och jag tror att det blir lika spännande för Angelica som för mig. Jag har väntat på det här jättelänge nu. Det verkade som om Smulan inte skulle till att löpa alls. Sista löpet var i början på juni -08, så ni kan förstå att jag började att undra. Nu får vi hålla tummarna att allt går bra, så vi får valpar i början på juni i år. 

Dräktighets rapport kommer! 

Ha det gott !     
                        
                     

Kommentarer
Postat av: M-L!

Hej! Jaha nu försår jag! Hoppas att det blir fina Dandy valpar!! Hihi! Jag håller tummarna!!

Lycka till med trimmningen!! Kram!

2009-04-01 @ 17:19:13
URL: http://newborns.zoomin.se
Postat av: Annicka Karlsson

Hej ! Instämmer med M-L lycka till och hoppas det blir många små dandypuppisar ! hihi . Hoppas allt är bra med er alla . Kram Annicka med hela flocken.

2009-04-02 @ 14:36:26
Postat av: Janette

Tack för titten på min blogg både M-L och Annica.

2009-04-02 @ 16:54:42
Postat av: Angelika

Visst är vi nyfikna och håller tummarna även vi på fridsborgs.Hälsa alla doggarna så hörs vi vi väntar oss rapporter vid förändringar



Ha det gott

Angelika och Dandy

2009-04-02 @ 22:43:17
URL: http://fridsborgskennel.bloggspace.se/
Postat av: Janette

Hejsan Angelika! Visst kommer jag att höra av mig så snart jag märker nått!

2009-04-09 @ 16:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0